Create your own banner at mybannermaker.com!

05 June 2012

PADA HARI SABTU AHAD DAN ISNIN (part 2)

       Pagi ahad ...hurm aku  terjaga dalam jam 8.30AM macam tu.hurm aku tengok handphone ada satu mesej .buat pengetahuan semua aku pakai due nombor due phone.mesej tuh kat nombor digi.mesej tu dari boyfriend aku.buat pengetahuan semua hubungan aku dengan boyfriend aku macam ada tak de.aku sedih tapi apa benda aku boleh buat nak bagi hubungan aku kembali macam dulu .die asyik bagitahu yang dia busy .yang aku tak faham tak kan 24 jam busy.sejak dia beli kereta semenjak tuh la sikap dia hamper 100% dah berubah.aku pulak terpaksa mememdam rasa.aku tak tahu sampai bila aku boleh tahan.aku bukan cantik sangat nak cari boyfriend baru.kalau kawan- kawan tu aku adalah.
Hurm L..berbalik pada mesej tadi .aku bukak inbox die tulis “bangun solat subuh,sorry malam tadi abang tertido”.  Tuh jea dia send pastu relax aku reply “tak da apalah phone tuh jangan buat vibrate susah orang nak tel” . Sebenarnya aku nak cakap lain tapi aku malas nak panjang-panjang cerita. Aku bangun aku tarik bantal baring kat ruang tamu .aku tengok bie still tidur mengantuk lagi agak nya.aku g bilik sebelah ambil phone lagi satu.malam tadi sebelum tido aku caj phone tuh.aku pergi  balik dekat ruang tamu.
Aku on phone tuh ada satu sms. Sms from aman. Aman nie kawan member aku. Member aku bagi nombor aku dekat aman dengan tujuan aku bole lupakan boyfriend aku yang kekadang ada kekadang xde tuh. Aku pulak terima jea si aman nie . Aku bukan sengaja nak main-main kan die tapi aku sunyi .dulu hampir 24JAM dalam sehari aku tak pernah berenggang dengan boyfriend aku.tapi tuh la macam yang aku cakap tadi lepas dia dapat kerja kerajaan lepas dia dah beli kereta dia berubah sangat-sangat.aku sedih gila weh.tapi apa aku boleh buat aku mampu menangis.tapi wajar ke aku menangis .sampai bila?? Aku hampir bertunang dengan dia tapi sebab dia nak sangat beli kereta dia ketepikan aku.dia sanggup tangguh kan pertunangan kami.aku kena face benda nie sorang-sorang.sedih memang satu apa aku tak bole nak describe.dah malas nak fikir !!!. Serabut.
Berbalik pada ruang tamu.aku baring jauh termenung.aku berfikr masa depan .aku tak nampak masa depan aku macam mana.tuhan jea yang tahu apa akan jadi lepas nie. Aku mengeluh tapi aku tahu keluhan aku tuh satu dosa .aku tengok jam pukul 12.00TGH hari.aku teringat rancangan yang bertajuk “propaganza” rancangan yang cerita or gossip pasal artis-artis malaysia.aku tengok dengan harapan aku boleh lupakan sekejab masalah aku yang tak tahu apa kesudahan nya.
Hampir berejam aku tengok tv .tetiba bie panggil aku.aku pn jawab.......
Aku        :               ko baru bangun ker??
Bie          :               haah ,bila ko bangun weh??
Aku        :               hurm pagi-pagi lagi aku da terjaga ,aku dah terbiasa bangun pagi.
Bie          :               yeke..hurm ko lapa ker  weh??
Aku        :               lapar jugak tapi macam malas nak makan tak ada selera.
Bie          :               tak apa aku pergi masak lah .
Aku        :               eh tak payah lah kalau nak masak biar aku tolong
Bie          :               tak payah ko kan tetamu,duduk jea diam-diam

Aku pun diam tanpa kata.dalam hati aku memang takde mood nak masak atau buat apa apa pun.aku ingat aku nak tengok tv jea.hampir sejam aku tergolek menghadap tv .bie da siap masak .bau macam sedap .hurm aku bangun pergi dapur tolong die hidangkan makanan.ada budu,ikan masin syur ayam dan ulam timun.huhuhuhuhu sedap aku suka .bie nie orang kelantan so budu memang benda yang utama.aku tak kekok sebab aku pun suka budu .even aku orang pahang mak bapak aku memang ajar aku makan budu sejak azali . Teheeee....ok jom makan.makan sambil tengok tv elok sangat la kan.
Hampir berejam menjamu selera masa untuk kemas .dah kemas aku pun baring balik. Bie baring sebelah aku ..bie cakap;
Bie          :               ko mandi dah ker??
Aku        :               dah mandi da..
Bie          :               bila ko mandi??
Aku        :               masa ko tidur tadi aku panas sangat aku mandilah
Bie          :               ala aku tak mandi lagi
Aku        :               eh tak kesah lah bukan nak pergi mana-mana pun.bie  husband ko balik petang nie      
                                    Kan???
Bie         :                   haah ..ko nak balik pukul berapa?? Lepak lah dulu tak payah lah balik lagi
Aku        :                   hurm yelah kalau macam tu aku gerak balik pukul 7MLM lah.
Bie         :                   ok

Azan asar berkumandang.aku dengan rasa bersalah bangun  .dalam kepala nie teringat yang pagi tadi aku tak solat subuh. Hurm  lepas selesai solat dan berdoa aku terasa diri aku hina .aku solat tapi aku masih tak menutup aurat dengan betul.aku sedar apa yang aku buat salah tapi aku still tak berubah ...hati aku tak senang ... Bie ajak aku goring keropok lekor buat makan petang.aku pun  join tapi aku duduk jea kat meja makan tengok bie goreng. Hurm tetiba husband bie balik.aku segan dengan husband die tapi husband die ok. Baik tak delah sombong kea pa. 
Aku dengan bie berbual sampai tak sedar jam dah pukul 7. Aku siap-siap kan barang aku kemudian aku pulang kerumah.........................

No comments:

Post a Comment

komEN biaR m3NjaGA hAt! yeah ...TQ..lov3 u ALL l!k3 GRazy..