Create your own banner at mybannermaker.com!

06 June 2012

HARI SABTU AHAD DAN ISNIN ( part 3)

dah sampai rumah ... tetiba aku sedih sendiri ... aku teringat boyfriend aku...aku tak tahu apa dia rasa...dia tak rasa ke yang dia kejam sangat pada aku..dia buat aku macam orang tak da hati perut.esok aku ada kawan baru .kawan sekolej dulu. dia interview kerja tempat aku then dia dapat kerja tuh.aku bersyukur at least ada jugak aku kawan pasni tak da lah aku sunyi sangat.kalau tak maybe hari-hari aku meratap .. terima kasih ya allah kerana beri aku kawan..tapi bila aku fikir aku dah lama tak share bilik dengan sapa-sapa. aku lebih suka duduk sendiri...tapi tak pe lah kalau niat aku betul.niat aku tak bercanggah segalanya mesti berjalan dengan lancar.hari pun dah semakin gelap selesai aku mengerjakan solat isyak aku baring dan terlelap..............

pagi isnin yang indah...

aku set jam 8.30pg....malas nak bangun awal sangat .selalu 7.30 pg aku dah bangun...tapi semenjak boyfriend aku buat aku macam nie aku hilang daya ...semangat pun tak da...aku tak salah kan sesiapa ...aku kurang iman aku jahil sebab aku lebih kan dia dari allah ....sekarang aku belajar cintakan allah lebih dari manusia...aku cuba bersabar dan redha dengan kejadian yang menimpa aku nie .... aku munasabah diri .. ya allah aku tidak kuat menghadapi dugaan ini...........

aku bangun dari katil dengan longlai dan malas...aku gagah kan diri aku tepat 8.45 aku gerak ke tempat kerja..bos besar ada sediakan bus untuk ambil dan hantar kerja ...tapi aku malas nak naik pergi awal awal bukan ada apa pun kat office ...kerja aku pun setakat penyambut tetamu..apa lah sangat....kerja!!! kerja!!! kerja!!! .........kerja aku bermula dari 9.00pg hingga 6.00pm....aku tunggu bui mesej aku ...dalam hati hari apa lah dia nak datang ...bilik aku tak kemas lagi...selasa dia dah nak masuk kerja...hurm aku tunggu phone maxis tertinggal pulak kat rumah ..hurm sedih betul ....sedang aku duduk-duduk depan kaunter member office ajak aku pergi kolej ambil ING card...aku follow then aku aku mintak tolong singgah rumah aku untuk ambil phone...dia refuse ....dia tak nak singgah rumah aku..hurm kalau rumah aku jauh aku tak kesah kalau dia tak nak tolong tapi dekat jea...entah nak kata apa dia tak nak tak kan aku nak paksa.ikut dia lah....aku pun buat selumber macam tak da pape yang aku cakap..dalam hati nie berkata aku tak kan jadi orang yang mementing kan diri macam tuh...aku tak sampai hati kalau orang mintak tolong aku buat tak tahu jea....nak kata selama nie aku tak tolong dia aku ase aku ikut jea apa-apa dia suruh...maybe die rasa aku menggunakan dia kot....tak pe lah aku tak bole nak puas kan hati semua orang ada sebab lah dia tak nak tolong. hari nie aku susah orang tak nak tolong tak pe lah ...aku redha just aku kena lebih beringat lah pasni....ok malas fikir pasal phone dah tak penting pun....

6ptg aku bergerak pulang kerumah .... sampai rumah aku solat asar kemudian aku tengok tv cerita fasha senduk yang tengah hot tayang kat tv3 sekarang nie ...hurm tetiba masok satu sms dekat maxis ...aku bukak ohoh akhirnya bui mesej jugak aku ...dia bagitahu dia dah sampai kat pudu on the way pergi rumah aku....hurm aku pun tunggu dia jelah ........

berejam kemudian dia sampai..aku tolong dia angkat barang apa yang patut..hurm tolong kemas-kemas bilik pasang katil ....macam-macam lah lagi..hurm penat pastu aku tidur ................zzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZ

No comments:

Post a Comment

komEN biaR m3NjaGA hAt! yeah ...TQ..lov3 u ALL l!k3 GRazy..